پیام خراسان

آخرين مطالب

راویان پیشرفت| انرژی پایدار چراغ صنعت بزرگترین بخش کشور مقالات

راویان پیشرفت| انرژی پایدار چراغ صنعت بزرگترین بخش کشور
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - در این نقطه آمپرها برای بهره مندی صنایع، مزارع انرژی‌های خورشیدی و بهره مندی از مردم از برقی پایدار آن هم در دمای بالای 50 درجه بهشت معادن خراسان جنوبی بالا زده است و همه نیز از این بالا زدن آمپر خرسندند چرا که به جریان افتادن این ولتاژ قوی قرار است توسعه و آبادنی نیز در بزرگترین بخش کشور بیش از پیش به جریان بیفتد همه گام به سوی افقی روشن در دیار نخل و نارنج بردارند.
شاید بهره مندی از این زیرساخت چندان ملموس برای ساکنان این منطقه نباشد اما قوی تر شدن ولتاژ برق را از تابستان سال قبل و تابستان بعدی که مصرف در این نقطه گرمسیری خراسان جنوبی بیش از دیگر نقاط استان است را مردم منطقه دیهوک طبس بیش از پیش احساس کرده و می کنند. 
سرمایه گذاران صنعتی و معدنی هم که تا قبل از این به واسطه نیاز به زیرساخت برق در صف برای بهره مندی از این زیرساخت بودند دیگر اکنون به هر میران برق نیاز داشته باشند تامین می شود چرخ صنعت بزرگترین بخش کشور بیش از پیش به درگردش در می‌آید.
زمینه های بهره مندی از انرژی پاک خورشیدی نیز در این کانون معدنی طبس بیش از پیش برای سرمایه گذری خرد و کلان فراهم شد.
یعنی سه ضلعی که در بزرگترین شهرستان ایران زمین نیاز به زیرساخت برق داشت با اجرای خطوط انتقال و پست 132 کیلو ولت دیهوک طبس از این زیرساخت اساسی بهره مند شدند و سازندگی و پیشرفت در این خطه معدنی بیش از پیش از شهریور ماه امسال با ورود رسمی پست 132 کیلو ولت دیهوک طبس به مدار بهره برداری به جریان افتاد امید که با همین ولتاژ بالا و سریعی که برق این منطقه تامین شد شاهد به جریان افتادن صنایع و صنایع معدنی و ایجاد مزارع انرژی های پاک در این بهشت معادن خراسان جنوبی باشیم.
حالا که آمپر زیرساخت برق در این منطقه بالا زده آن هم به همت دولت مردمی سیزدهم و طی همین دو سال اخیر پست های برق بزرگترین شهرستان خراسان جنوبی و ایران زمین روی دور توسعه قرار گرفته است باید با راویان پیشرفت همراه شد و به میدان توسعه و آبادانی در دیهوک طبس گام نهاد تا با همکلام شدن و از به چشم خویش دیدن شاهد جریان برق پایدار در خطوط توسعه صنایع، زندگی مردم و انرژی های پاک این خطه گرمسیری و کویری بود.
عشوه گری خورشیدی در این روز پاییزی و به تعبیر دیگر بهاری طبس زمانی که به نقطه هدف یعنی پست 132 کیلو ولت دیهوک می رسیم رو به پایان است دل پر خون آسمان آبی نشان از غروبی دل انگیز طلوعی دل انگیز تر آسمان کویر پرستاره دارد.
دم دمای غروب راویان پیشرفت مهمان پست 132 کیلو ولت و خط فوق توزیع دیهوک می‌شوند و ابتدا هم حسین ابراهیم آبادی، مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی به اهداف اجرایی این پست و خط فوق توزیع از جمله تامین برق پایدار منطقه دیهوک به واسطه دوری 70 تا 80 کیلومتری این بخش، از طبس اشاره کرد و اجرای این پروژه زیرساختی را مطالبه ای عنوان کرد که بیش از یک دهه است مردم این منطقه از شرکت برق خراسان دارند. 
در کنار این صنایع نیز خواستار تامین برق برای به گردش درآمدن چرخ صنعت خویش را این منطقه معدنی و صنایع مرتبط با آن داشتند.
علاوه براین چون این منطقه سرشار از انرژی های پاک (خورشیدی) نیز به واسطه اقلیم گرمسیری و کویر نیز است متقاضیان خرد و کلانی خواستار تامین برق برای تولید این انرژی و تزریق آن به شبکه توزیع برق منطقه بودند.
مسئله اساسی تر این بود که در اوج مصرف برق یعنی تابستان شاهد افت ولتاژ برق و از مدار خارج شدن برخی از تجهیزات و امکانات و حتی سیستم های سرمایشی بودیم که با اجرای این زیرساخت ها از تابستان گذشته تا حدی کم و اما از تابستان امسال دیگر مردم این نقطه کویری کمتر شاهد این افت فشارها خواهند بود.
خلاصه با تامین برق پایداری که با این پست 132 کیلو ولت و خطوط فوق توزیع تامین شد دیگر خیال سرمایه گذاران بیش از پیش در این منطقه راحت شد.
به گفته وی این اهداف اساسی شرکت برق خراسان را بر آن داشت تا از اردیبهشت سال گذشته عملیات احداث این پست و خطوط انتقال را در دستور کار قرار دهد که البته سرعت عمل در اجرای این کار به پیگیری های مسوولان استانی و شهرستانی برمی گشت و همین طور حمایت آن ها که همین حمایت ها سبب شد تا هفته دولت امسال این پروژه وارد مدار بهره برداری شود.
مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: این پروژه با ظرفیت حدود 15 مگا آمپر و با اعتباری حدود 110 میلیارد تومان شامل دو بخش یکی خط انتقال و دیگری پست فوق توزیع خط انتقال حدود 70 تا 75 کیلومتر از پست 400 کیلو ولت طبس تا دیهوک اجرا شد.
ابراهیم آبادی اضافه کرد: کاری که این پست انجام می دهد این است که ولتاژ 132 کیلو ولتی که از طبس به این پست منتقل شده به 20 کیلو ولت تبدیل شده و در اختیار مردم و صنایع منطقه قرار می گیرد.
وی به این نکته اساسی هم اشاره کرد که تا سال های سال دیگر زیرساخت و برق پایدار منطقه یعنی مردم و صنایع تامین شد.
این مقام مسوول به سرمایه گذاران در حوزه های مختلف برای تامین این زیرساخت تا سال های سال اطمینان خاطر داد و نکته دیگری نیز اشاره کرد که برخی از نقاط بخش دیهوک به ویژه منطقه نایبندان سال هاست که برق آن به صورت جزیره ای تامین می شود یعنی به شبکه برق سراسری متصل نیست که اجرای اتصال این منطقه در پایین دست پست 132 کیلو ولت دیهوک نیز در دست اقدام است.
بنابر اطلاعی که ابراهیم آبادی دارد اجرای خطوط انتقال نایبندان نیز به شبکه سراسری برق 70 تا 80 درصد پیشرفت فیریکی دارد و پس از اتمام کار این منطقه نیز به شبکه پایدار برق متصل خواهد شد.
برکت اشتغال زایی این پروژه نیز به طور مستقیم 10 نفر است و به صورت غیر مستقیم براساس صنایعی که ایجاد شده و خواهد شد نمی توان عدد و رقمی تعیین کرد.
نکته دیگری که مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی اعلام کرد این بود امکان توسعه این پست اگر ظرفیت آن در آینده کفاف ندهد وجود دارد که البته این اقدام با پایش رشد بار و نیاز مصرف انجام می شود هر چند که اکنون چند برابر نیاز را پاسخ گو است.
به گفته ابراهیم آبادی طی دو سال اخیر یعنی دولت سیزدهم جهش چشمگیری در حوزه برق طبس رخ داده به طوری که سال گذشته پست برق صنعتی گلشن و امسال نیز پست 132 کیلو ولت دیهوک به بهره برداری رسید. علاوه بر این توسعه پست 400 کیلو ولت طبس نیز در دستور کار است چرا که این پروژه از یزد به صورت ناقص به خراسان جنوبی منتقل شد که طی 10 سال گذشته این پروژه تکمیل و اکنون توسعه آن را در دستور کار قرار داده ایم.
به گفته وی اکنون همه نقاط یعنی شهرک های صنعتی طبس از زیرساخت برق بهره مند هستند و اگر معدن دور افتاده ای بخواهد از این زیرساخت بهره مند شود باید به صورت اختصاصی اقدام کند.
این مقام مسوول این نکته را نیز متذکر شد که بیش از 80 درصد پروژه های اجرایی شرکت برق در حوزه صنعت خراسان جنوبی است که طی یکی و دوسال آینده به ثمر خواهد نشست.
هوا که رو به تاریکی می گذارد باید این کانون نوربخشی به صنعت، معدن و انرژی های نو و مردم بزرگترین بخش کشور یعنی دیهوک را به این نور و روشنایی پایدار سپرد و راهی جاده های کویری با آسمان مخملی آبی پر از ستاره کویر شد تا مقصد بعدی و امید داشت به روشنایی پایدار چراغ صنعت دیهوک در آینده ای نزدیک.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/602697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد

مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری

اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد

آخرین وضعیت تردد در جاده های شمال ؛ شلوغ یا خلوت، بارانی یا خشک؟

کیفیت هوای مشهد قابل قبول است

اکتشاف 4 ماده معدنی ارزشمند در خوسف

اشتغال 700 نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی

واکسیناسیون 1200 نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد

تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو

ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟

مناسبت روز، جمعه، 14 اردیبهشت

اولین واکنش دادستانی به پیدا شدن یسنای 4 ساله

نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول

روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری

پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر

پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود

مست عشق ؛ علیرضا قربانی

کشف 103 گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات

کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان

جزئیات جدید از تقسیم استان تهران

پیکر شهید فانی روی دستان مردم شهرستان طبس + تصاویر

افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

سکانس‌هایی از فیلم جنگل پرتقال

افزایش 7 درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

یک پژوهش: تفاوت عمیقی بین زنان و مردان در مورد علل بیماری و مرگ زودرس وجود دارد

آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد

چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟

پوچتینو: اولین بار است که در این فصل خوشحالم!

کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید

سرویس‌دهی رایگان خط‌ 2 قطارشهری مشهد

سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت

بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه

معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است

حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج

راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!

مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده

نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان

حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود

افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به 8 روستای بردسکن

قیمت جدید تخم‌مرغ؛ هر شانه چند؟

آبگرفتگی برخی از معابر شهر بیرجند در پی بارندگی امشب

پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی

خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است

عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار

گاز به پاسگاه‌های مرزی خراسان جنوبی رسید